Türkiye’de öğrenim görecek olan yabancı uyruklu
(uluslararası) öğrencilerin İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi’nden Oturma İzni
için randevu alması gerekmektedir. Randevular Bakanlığın web sayfası https://e-ikamet.goc.gov.tr/ üzerinden
alınır. Oturma izni İlk Başvuru ve Uzatma Başvurusu olarak ikiye ayrılır:
İlk başvuru
Öğrencinin vize veya vize muafiyeti bitmeden (vize veya vize
muafiyeti bittikten sonra randevu alan öğrencilerin işlemleri alınmayacaktır).
https://e-ikamet.goc.gov.tr
adresinden girip İLK BAŞVURU’yu tıklayıp, bilgileri doldurup bilgisayardan
çıktısını alması gerekmektedir. Randevu tarihi bilgisayardan alınan çıktıda
yazmaktadır.
Uzatma Başvurusu
Uzatma başvurusu yapacak olan öğrencilerin mevcut
ikametlerinin bitmemiş olması gerekmektedir. İkameti bittikten sonra sistem üzerinden uzatma
randevusu alınamamaktadır. Bu durumda
ikameti biten öğrenci, ikamet bitim tarihinden itibaren en geç 10 gün
içerisinde İLK BAŞVURUDAN randevu alması gerekmektedir. İkameti bitip bu 10
günlük süre içerisinde randevu almayan öğrencilerin işlemleri alınmayacaktır.
Öğrencinin mevcut ikameti bitmeden https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinden
girip UZATMAYI tıklayıp bilgileri doldurup bilgisayardan çıktısını alması
gerekmektedir. Uzatma randevusunda randevu tarihi yazmamaktadır. Ancak uzatma
randevusunu almış olduğu tarihten itibaren en geç 5 gün içerisinde randevu
kâğıdında yazan adrese gereken evrakı posta yoluyla göndermesi gerekmektedir.
Uzatma randevusu alındığında sistem otomatik olarak Müracaat
Belgesi’ni vermektedir. Bu belgeyi öğrencilerin ödeme yaptığı makbuzun
fotokopisi ile oturma kartı kendilerine ulaşana kadar yanlarında bulundurması
gerekir. Müracaat belgesi Göç İdaresine başvuru yapıldığını gösteren bir
belgedir.
Uzatma Başvuruları için Posta Adresi: İçişleri Bakanlığı Manisa
Valiliği İl Göç İdaresi Müdürlüğü Sakarya Mahallesi, Atatürk Bulvarı, No:304,
Taç Bina İş Hanı Kat:3, Şehzadeler / MANİSA
İSTENEN EVRAKLAR
·
Pasaport
fotokopisi (fotoğraflı sayfa, son giriş damgasının olduğu sayfa, eğer vize ile
Türkiye ye giriş yapmış ise vizenin olduğu sayfanın fotokopisi).
Uyarı: e-vize ile Türkiye ye giriş yapmış olan kişi e-vize
çıktısını ibraz etmek zorundadır.
·
18
yaşından küçük olan öğrencilerin;
Anne-baba muvafakatnamesi gereklidir. Muvafakatname’nin içeriğinde anne babanın
“çocuğumun Türkiye’de ikamet etmesine ve Manisa Celal Bayar Üniversitesinde okumasına
izin veriyorum.” demesi yeterlidir. Muvafakatname de hem annenin hem de babanın
izni olması gerekmektedir.
·
18
yaşından küçük olan kişilerde DOĞUM
BELGESİ istenir.
·
Öğrenci
belgesi
·
4
fotoğraf; biyometrik fotoğraf olmalıdır.
İlgili öğrenciler randevu alırken bütün bilgilerini doğru
yazmak zorundadır. Öğrencilerin genelde adreslerini ve iletişim bilgilerini
yanlış yazdıklarını ve kartların bu yüzden öğrenciye ulaşamadığı tespit
edilmiştir. (yanlış verilen beyanlardan öğrenci kendi sorumludur.)
ÖĞRENCİLERİN OKUL ADRESLERİNİ VE İLETİŞİM BİLGİLERİNİ DOĞRU
YAZMASI GEREKMEKTEDİR. ÇÜNKÜ İKAMET KARTLARI VERİLEN ADRESLERE GÖNDERİLMEKTEDİR
VE VERİLEN NUMARAYA MESAJ ATILMAKTADIR.
İkamet Kartı – Kart Bedeli
Kart Bedeli 55 TL’dir.
Kart Bedelini Manisa Mesir Vergi Dairesine yatırabilirsiniz.
(Ayni Ali, 3316. Sok. No:22, 45000 Merkez/Manisa Merkez/Manisa)
ÖNEMLİ: VİZE – VİZE
MUAFİYETİ VEYA İKAMETİ BİTİP EN GEÇ 10
GÜN İÇERİSİNDE RANDEVU ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN İŞLEMLERİ ALINAMAYACAKTIR.
ÖNEMLİ: ÖĞRENCİ İKAMETİ ALACAK BÜTÜN ÖĞRENCİLERİN ÖDEMESİ GEREKEN
HARÇ MİKTARI SADECE 55 TL DİR. 55 TL
VERGİ DAİRESİNE ÖDENİR.
ÖNEMLİ: Üniversiteden mezun olan, ilişiği kesilen, bölüm
değiştiren, başka bir üniversiteye geçiş yapan öğrenciler; ikametleri olsa bile
GEÇERSİZDİR. Bu kişiler mezun olmadan, ilişiği kesilmeden önce yeni ikamet için
randevu almalıdır.
Örnek olay; A öğrencisinin öğrenci ikameti Mart 2017 da
bitiyor. Ancak öğrenci Kasım 2015 de mezun (VEYA İLİŞİĞİ KESİLMİŞ) olmuştur.
Öğrencinin 2017 ye kadar olan ikameti mezun olduğu tarihten itibaren geçersizdir.
Mezun olmadan önce veya mezun olduktan sonra en fazla 10 gün içerisinde yeni
randevu alıp, başvuru yapması gerekir.